www.Nedelia.lt

    Как вернуть или обменять товар

    • Нравится
    • 2


    Maisto prekių gražinimo ir keitimo ypatumai


    Kur kreiptis ir kokius reikalavimus galima pateikti nusipirkus nekokybišką prekę?


    Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė ar prekė su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę pateikti rašytinį prašymą pardavėjui, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pateikia vieną iš šių reikalavimų:
    • reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;
    • atitinkamai sumažinti kainą;
    • grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
    Prekės keitimo vieta
    Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.

    Kur kreiptis dėl maisto ir ne maisto prekių kokybės nustatymo?
    Vartotojas, manydamas, kad pardavėjas, pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.
    Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.
    Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
    Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimus.

    Pardavėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
    Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, atsakymo vartotojui.
    Vartotojų prašymus pardavėjai nagrinėja nemokamai.

    Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimo dėl įsigytų nesaugių ir (ar) netinkamos kokybės prekių, dėl prekių grąžinimo, trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo, keitimo ir (ar) informacijos suteikimo, vartotojas turi teisę kreiptis į, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (dėl maisto prekių, www.vet.lt) arba į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (dėl ne maisto prekių, www.inspekcija.lt ). Šios institucijos privalo išnagrinėti vartotojo prašymą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, šios institucijos gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
    Jeigu pardavėjas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ar Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos pasiūlymo tenkinti vartotojo reikalavimą netenkina, šios institucijos patikrinimo akto kopiją pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (www.vartotojoteises.lt ), kuri sprendžia klausimą dėl vartotojo teisių gynimo.
    Kiekvienas vartotojas turi teisę pateikti prašymą ginčus nagrinėjančiai institucijai (Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai), kad būtų apgintos pažeistos ar ginčijamos jo teisės ir įstatymų saugomi interesai.
    Vartotojas, kreipdamasis į ginčus nagrinėjančią instituciją, privalo pateikti:
    1) prašymą, kuriame turi būti nurodyta: ginčą nagrinėjančios institucijos, kuriai teikiamas prašymas, pavadinimas; vartotojo vardas, pavardė, adresas; pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateikiami vartotojo reikalavimai, pavadinimas (vardas, pavardė), adresas (buveinė); vartotojo teisės ir įstatymų saugomi interesai, kuriuos, vartotojo nuomone, pažeidžia pardavėjas, paslaugų teikėjas; vartotojo reikalavimas; informacija apie kreipimąsi į pardavėją, paslaugų teikėją; informacija, ar tų pačių šalių ginčas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ginčus nagrinėjančioje institucijoje, ar ginčo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas, ar ginčus nagrinėjanti institucija yra priėmusi sprendimą, ar yra įsigaliojęs teismo sprendimas dėl šio ginčo; pridedamų dokumentų kopijų sąrašas;
    2) prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas.
    Jeigu vartotojas kreipiasi į ginčus nagrinėjančią instituciją (Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą) prieš tai dėl prašymo dalyko nesikreipęs į pardavėją arba jeigu dėl to kreipėsi, bet per 10 darbo dienų negavo jokio atsakymo, ginčus nagrinėjanti institucija turi vartotojo prašymą išsiųsti pardavėjui ir pasiūlyti per jos nustatytą terminą ginčą išspręsti taikiai.
    Nesutikdamas spręsti ginčą taikiai, pardavėjas pateikia ginčus nagrinėjančiai institucijai motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus.
    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
    Ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo nuorašai per 3 darbo dienas išsiunčiami vartotojui ir pardavėjui.


    Другие новости по теме

    Информация

    Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 90 дней со дня публикации.



В Литве 2025/04/25
25 апреля

Президент и премьер не комментируют заключение ДГБ по Жемайтайтису

Президент Литвы Гитанас Науседа и премьер Гинтаутас Палуцкас отказываются комментировать рекомендацию Департамента государственной безопасности (ДГБ) не выдавать разрешение на

Подробнее
25 апреля

Лукас Савицкас: из-за пошлин и новых налогов темпы роста экономики замедлятся на треть

По словам министра экономики и инноваций Лукаса Савицкаса, из-за влияния пошлин США и повышения налогов темпы экономического роста Литвы в 2026 году могут замедлиться на треть.

Подробнее
25 апреля

В Вильнюсе действует компания, связанная с группой, поставляющей продукцию

В Вильнюсе действует компания I-Photonics, связанная с белорусской группой предприятий Izovac,...

25 апреля

СОГГЛ: на границе Литвы с Беларусью пограничники развернули 6 нелегальных

За минувшие сутки на границе Литвы с Беларусью литовские пограничники развернули 6 нелегальных...

24 апреля

ДГБ в своей рекомендации по Жемайтайтису исходил из решения КС о нарушении

Департамент государственной безопасности в своей рекомендации не выдавать лидеру партии «Заря...


Вопрос-ответ
21 апреля

Готовим к Пасхе

Легкий кулич на йогурте, творожная пасха с медом и орехами, рулетики из ветчины с творожной...

14 апреля

Такой разный, но очень вкусный

Постный суп-гуляш, гуляш из свинины с подливкой, гуляш из курицы и шампиньонов, рыбный гуляш,...

07 апреля

​ Против хандры

Салат из бананов по-мексикански, миндальный суп из курицы, овсянка в стиле крем-брюле, шоколадное...

Интересные новости
"Экспресс-неделя" №17 (2025)
Поиск по сайту
Фото новости
Новые статьи
25 апреля Президент и премьер не комментируют заключение ДГБ по Жемайтайтису

25 апреля Лукас Савицкас: из-за пошлин и новых налогов темпы роста экономики замедлятся на треть

25 апреля В Вильнюсе действует компания, связанная с группой, поставляющей продукцию военпрому РФ

Мы в Facebook
Последние публикации

Анекдоты
  1. - Скажите, а почему Вы на каждой остановке, выходите из этого автобуса
    через заднюю дверь и тут же заходите в переднюю?
    - Сердечко стало пошаливать, и доктор порекомендовал как можно больше
    ходить пешком. Я и лифт на каждом этаже останавливаю - тоже выхожу и
    захожу.
  2. Встречаются два приятеля.
    - Ну, как вы с тещей-то живете?
    - Да, хорошо живем. Вон, видишь, целый шкаф одежды ей накупили!
    - Нда... А живет-то она у вас где?
    - Как - где?! В этом шкафу и живет...
  3. Российская особенность - украсть на строительстве дорог, купить на них дорогую машину и разбить ее о плохие дороги.
  4. В вагоне даме всю ночь не дает спать храп в соседнем купе.
    Та колотит в стенку, но безуспешно. Утром дама заходит в соседнее купе и говорит сидящему там мужику:
    - Вы что, не слышали как я вам стучала?
    - Слышать - слышал. Но уж извините, устал я очень, поэтому... не смог прийти!!! ...
  5. Парень идет по улице и видит красивую девушку:
    - Девушка, у вас есть е-майл?
    - Нет. А что?
    - Жаль, так бы познакомились...

Гороскоп на неделю
Популярные новости
Для пользователя