www.Nedelia.lt

    Как вернуть или обменять товар

    • Нравится
    • 2


    Maisto prekių gražinimo ir keitimo ypatumai


    Kur kreiptis ir kokius reikalavimus galima pateikti nusipirkus nekokybišką prekę?


    Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė ar prekė su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę pateikti rašytinį prašymą pardavėjui, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pateikia vieną iš šių reikalavimų:
    • reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;
    • atitinkamai sumažinti kainą;
    • grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
    Prekės keitimo vieta
    Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.

    Kur kreiptis dėl maisto ir ne maisto prekių kokybės nustatymo?
    Vartotojas, manydamas, kad pardavėjas, pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.
    Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.
    Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
    Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimus.

    Pardavėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
    Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, atsakymo vartotojui.
    Vartotojų prašymus pardavėjai nagrinėja nemokamai.

    Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimo dėl įsigytų nesaugių ir (ar) netinkamos kokybės prekių, dėl prekių grąžinimo, trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo, keitimo ir (ar) informacijos suteikimo, vartotojas turi teisę kreiptis į, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (dėl maisto prekių, www.vet.lt) arba į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (dėl ne maisto prekių, www.inspekcija.lt ). Šios institucijos privalo išnagrinėti vartotojo prašymą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, šios institucijos gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
    Jeigu pardavėjas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ar Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos pasiūlymo tenkinti vartotojo reikalavimą netenkina, šios institucijos patikrinimo akto kopiją pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (www.vartotojoteises.lt ), kuri sprendžia klausimą dėl vartotojo teisių gynimo.
    Kiekvienas vartotojas turi teisę pateikti prašymą ginčus nagrinėjančiai institucijai (Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai), kad būtų apgintos pažeistos ar ginčijamos jo teisės ir įstatymų saugomi interesai.
    Vartotojas, kreipdamasis į ginčus nagrinėjančią instituciją, privalo pateikti:
    1) prašymą, kuriame turi būti nurodyta: ginčą nagrinėjančios institucijos, kuriai teikiamas prašymas, pavadinimas; vartotojo vardas, pavardė, adresas; pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateikiami vartotojo reikalavimai, pavadinimas (vardas, pavardė), adresas (buveinė); vartotojo teisės ir įstatymų saugomi interesai, kuriuos, vartotojo nuomone, pažeidžia pardavėjas, paslaugų teikėjas; vartotojo reikalavimas; informacija apie kreipimąsi į pardavėją, paslaugų teikėją; informacija, ar tų pačių šalių ginčas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ginčus nagrinėjančioje institucijoje, ar ginčo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas, ar ginčus nagrinėjanti institucija yra priėmusi sprendimą, ar yra įsigaliojęs teismo sprendimas dėl šio ginčo; pridedamų dokumentų kopijų sąrašas;
    2) prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas.
    Jeigu vartotojas kreipiasi į ginčus nagrinėjančią instituciją (Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą) prieš tai dėl prašymo dalyko nesikreipęs į pardavėją arba jeigu dėl to kreipėsi, bet per 10 darbo dienų negavo jokio atsakymo, ginčus nagrinėjanti institucija turi vartotojo prašymą išsiųsti pardavėjui ir pasiūlyti per jos nustatytą terminą ginčą išspręsti taikiai.
    Nesutikdamas spręsti ginčą taikiai, pardavėjas pateikia ginčus nagrinėjančiai institucijai motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus.
    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
    Ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo nuorašai per 3 darbo dienas išsiunčiami vartotojui ir pardavėjui.


    Другие новости по теме

    Информация

    Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 90 дней со дня публикации.



В Литве 2025/07/27
30 июня

Объяснения Гинтаутаса Палуцкаса оппозицию не убедили: не может продолжать работу

Выслушав объяснения премьера Гинтаутаса Палуцкаса относительно опубликованного журналистского расследования, оппозиционные фракции консерваторов и либералов заявляют, что он не

Подробнее
30 июня

Мэр Каунаса сбил человека на пешеходном переходе

Мэр Каунаса Висвалдас Матийошайтис в понедельник днем ​​сбил мужчину на пешеходном переходе, пострадавшего доставили в медицинское учреждение, подтвердила BNS пресс-секретарь

Подробнее
30 июня

Hanner договорилась Naresta о возобновлении строительства Национального

Компания по развитию недвижимости Hanner завершила переговоры со строительной компанией Naresta...

30 июня

На границе с Беларусью не зафиксировано нелегальных мигрантов

На границе Литвы с Беларусью за минувшие сутки не было зафиксировно нелегальных мигрантов,...

28 июня

СОГГЛ: на границе Литвы с Беларусью в течение суток по-прежнему не

За минувшие сутки на границе Литвы с Беларусью не было зафиксировано нелегальных мигрантов,...


Вопрос-ответ
21 июля

Необычные котлеты

Нутовые котлеты с зеленью, картофельные котлеты с сыром, овсяные котлеты с кабачком, овсяные...

14 июля

Быстрый гриль

Ароматные колбаски, колбаски по-боварски, колбаски с гарниром из фасоли, колбаски с луковым...

07 июля

Готовим карпаччо

Карпаччо из говядины, карпаччо из свеклы с фетой и грецкими орехами, карпаччо из цукини с лимоном,...

Интересные новости
Поиск по сайту
Фото новости
Новые статьи
30 июня Объяснения Гинтаутаса Палуцкаса оппозицию не убедили: не может продолжать работу

30 июня Мэр Каунаса сбил человека на пешеходном переходе

30 июня Hanner договорилась Naresta о возобновлении строительства Национального стадиона

Мы в Facebook
Последние публикации

Анекдоты
  1. Остановился как-то Илья Муромец перед камнем, а на нем написано: "Налево пойдешь?"
  2. Звонок в отделение неотложной помощи:
    - Помогите! Мой сын наелся муравьев!
    - Ну, ничего страшного, он их переварит. Дайте ему стакан молока.
    - Да? А я ему отравы для муравьев дала.
    - ВЫЕЗЖАЕМ! !
  3. - Дорогая, посмотри мне в глаза, что ты видишь?
    - Там тьма и будто темный лес, устрашающе...
    - В глаза смотри, а не в ноздри.
  4. - Скажите, доктор, правда, что меня будет оперировать сам знаменитый профессор?
    - Да, пару раз в год он берется за операции, что бы проверить, помнит ли он еще хоть что-нибудь.
  5. Молодая жена говорит мужу:
    - Мне как-то трудно сразу отказаться от своих девичьих привычек.
    - И не надо! Продолжай брать деньги у своего папы.

Гороскоп на неделю
Популярные новости
Для пользователя