www.Nedelia.lt

    Как вернуть или обменять товар

    • Нравится
    • 2


    Maisto prekių gražinimo ir keitimo ypatumai


    Kur kreiptis ir kokius reikalavimus galima pateikti nusipirkus nekokybišką prekę?


    Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė ar prekė su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę pateikti rašytinį prašymą pardavėjui, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pateikia vieną iš šių reikalavimų:
    • reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;
    • atitinkamai sumažinti kainą;
    • grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
    Prekės keitimo vieta
    Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.

    Kur kreiptis dėl maisto ir ne maisto prekių kokybės nustatymo?
    Vartotojas, manydamas, kad pardavėjas, pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.
    Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.
    Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
    Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimus.

    Pardavėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
    Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, atsakymo vartotojui.
    Vartotojų prašymus pardavėjai nagrinėja nemokamai.

    Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimo dėl įsigytų nesaugių ir (ar) netinkamos kokybės prekių, dėl prekių grąžinimo, trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo, keitimo ir (ar) informacijos suteikimo, vartotojas turi teisę kreiptis į, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (dėl maisto prekių, www.vet.lt) arba į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (dėl ne maisto prekių, www.inspekcija.lt ). Šios institucijos privalo išnagrinėti vartotojo prašymą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, šios institucijos gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
    Jeigu pardavėjas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ar Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos pasiūlymo tenkinti vartotojo reikalavimą netenkina, šios institucijos patikrinimo akto kopiją pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (www.vartotojoteises.lt ), kuri sprendžia klausimą dėl vartotojo teisių gynimo.
    Kiekvienas vartotojas turi teisę pateikti prašymą ginčus nagrinėjančiai institucijai (Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai), kad būtų apgintos pažeistos ar ginčijamos jo teisės ir įstatymų saugomi interesai.
    Vartotojas, kreipdamasis į ginčus nagrinėjančią instituciją, privalo pateikti:
    1) prašymą, kuriame turi būti nurodyta: ginčą nagrinėjančios institucijos, kuriai teikiamas prašymas, pavadinimas; vartotojo vardas, pavardė, adresas; pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateikiami vartotojo reikalavimai, pavadinimas (vardas, pavardė), adresas (buveinė); vartotojo teisės ir įstatymų saugomi interesai, kuriuos, vartotojo nuomone, pažeidžia pardavėjas, paslaugų teikėjas; vartotojo reikalavimas; informacija apie kreipimąsi į pardavėją, paslaugų teikėją; informacija, ar tų pačių šalių ginčas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ginčus nagrinėjančioje institucijoje, ar ginčo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas, ar ginčus nagrinėjanti institucija yra priėmusi sprendimą, ar yra įsigaliojęs teismo sprendimas dėl šio ginčo; pridedamų dokumentų kopijų sąrašas;
    2) prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas.
    Jeigu vartotojas kreipiasi į ginčus nagrinėjančią instituciją (Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą) prieš tai dėl prašymo dalyko nesikreipęs į pardavėją arba jeigu dėl to kreipėsi, bet per 10 darbo dienų negavo jokio atsakymo, ginčus nagrinėjanti institucija turi vartotojo prašymą išsiųsti pardavėjui ir pasiūlyti per jos nustatytą terminą ginčą išspręsti taikiai.
    Nesutikdamas spręsti ginčą taikiai, pardavėjas pateikia ginčus nagrinėjančiai institucijai motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus.
    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
    Ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo nuorašai per 3 darbo dienas išsiunčiami vartotojui ir pardavėjui.


    Другие новости по теме

    Информация

    Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 90 дней со дня публикации.



В Литве 2024/03/29
29 марта

По случаю 20-летия членства Литвы в НАТО пройдут мероприятия, на телебашне, будет поднят

Двадцать лет назад Литва стала полноправным членом Организации Североатлантического договора (НАТО), этот юбилей будет отмечаться в пятницу в столице и других городах Литвы, а

Подробнее
29 марта

На границе Литвы с Беларусью развернули двух нелегальных мигрантов

На границе Литвы с Беларусью за минувшие сутки развернули двух нелегальных мигрантов, сообщила в пятницу Служба охраны госграницы Литвы.

Подробнее
28 марта

ДГБ: после теракта в России уровень террористической опасности в Литве

Оценив ситуацию после теракта в России, Департамент государственной безопасности Литвы на...

28 марта

Г. Науседа: государство может брать кредиты на временные оборонные проекты

В поисках путей увеличения финансирования национальной обороны государство могло бы взять...

28 марта

Президент Литвы, по случаю 20-летия, назвал членство Литвы в НАТО лучшей

Решение Литвы о вступлении в НАТО было лучшей инвестицией страны, заявил президент Литвы Гитанас...


Вопрос-ответ
25 марта

Готовим с кофе

Весенний салат с кофейной заправкой, кофейные ребрышки, кофейные блины, домашний десерт,...

18 марта

Что приготовить на ужин?

Капустный салат с виноградом и йогуртом, греческий салат в лаваше, салат из индейки с рисом,...

11 марта

​ Раз и готово!

​Салат с креветками и апельсинами, суп из горошка и шпината, греческий лаваш, гарнир из запеченной...

Интересные новости
"Экспресс-неделя" №13 (2024)
Поиск по сайту
Фото новости
Новые статьи
29 марта По случаю 20-летия членства Литвы в НАТО пройдут мероприятия, на телебашне, будет поднят флаг

29 марта На границе Литвы с Беларусью развернули двух нелегальных мигрантов

28 марта ДГБ: после теракта в России уровень террористической опасности в Литве остается низким

Мы в Facebook
Последние публикации

Анекдоты
  1. - Алло, это страховая компания? У вас можно застраховать правое переднее колесо?
    - А как же остальное?
    - А остальное украли.
  2. Ушел как-то рыбак в море и не вернулся.
    Старики говорят: если бы на лодке поплыл, может быть, жив бы остался...
  3. Покупатель в книжном:
    - Неужели вы думаете, что детектив с названием "Парикмахер-убийца" будет кому-то интересно читать, если все ясно уже по названию?
    Продавец, раскрыв книгу, читает аннотацию:
    - На всемирном съезде собралось 2 тысячи парикмахеров…
  4. Приходит парень в гости к другу. Видит огромного кота крайне грозного вида. Спрашивает:
    - А котика можно погладить?
    Друг:
    - О, конечно! Сейчас только принесу йод и бинты...
  5. - Вода - она не вкусная, - ее много не выпьешь...
    - Уверен, завтра утром Вы поменяете свое мнение... - сказал собеседник, выставляя на стол две бутылки водки...

Гороскоп на неделю
Популярные новости
Для пользователя